Tato prácička byla vlastně jenom taková jednohubka, jelikož se nejednalo o standartní stavbu kola z dílů, ale spíš o doladění celé již předpřipravené sestavy.
Poptávka přišla na základě článku o kolu Specialized Venge Vias které jsem taktéž upgradoval na bezdrátovou sadu Sram Red eTap. Zákazník jedno toto kolo vlastní a jenom soucitně pokyvoval nad bídným výkonem a téměř neseřiditelnými aero brzdami.
Byla mi tedy dána důvěra se sestavením nového závodního speciálu pro mladou závodnici. A aby toho nebylo málo, tak hned druhý den muselo být kolo hotové, aby mohlo cestovat na Giro di Toscana…
Základem stavby je každým coulem závodní, superlehká a luxusní rámová sada Specialized S-Works Tarmac SL6, navíc ve velmi krásném laku Gloss Chameleon Flake / Satin Acid Red / Clean.
U bezdrátové sady Sram Red eTap není moc co řešit, zato brzdové čelisti Cane Creek eeBrake G4 vypadaly moc pěkně! Nakonec i nastavení bylo celkem v pohodě a vzhledem k nízké váze mají i slušný brzdný výkon.
Zapletená kola Mavic Cosmic PRO Carbon jen doplňují vysoký komponentový standart. Zvláštní je použití sedla ISM Adamo Road, není to zrovna lehké sedlo v porovnání s ostatnímy komponenty na kole, ale pohodlí je přeci na prvním místě a těch pár gramů navíc je vlastně úplně fuk, protože…
… protože i s pedály LOOK Keo Blade carbon se konečná váha kola zastavila na úctyhodných 6,3 kg! Vzhledm k tomu, že kolo brázdí velké světové závody, kde samozřejmě platí přísná pravidla UCI, tak bude nutné kolo ještě dovážit na 6,8 kg.
Je to celkem bizarní, v podstatě až na brzdy se nepoužily žádné speciální superlehké komponenty a přesto je váha hluboko pod limitem UCI. Za pomoci dovažování se sice váha vytáhne, ale ve výsledku půjde pouze o závaží, které nebude mít žádné dopady na materiálové vlastnosti jako je tuhost, pevnost, odolnost a tak podobně. Je otázkou, jestli limit váhy 6,8 kg není na dnešní dobu tak trochu zastaralý.
V případě zájmu o seřízení, sestavení nebo rovnou stavbu kola na zakázku mně neváhejte kontaktovat!