Triatlonová kola

Specialized Shiv

Páce na tomto kole byla v určitém směru tak trochu výzva. Nejdříve mi pod rukama přistál bazarový, ale minimálně jetý rám. Následně bylo potřeba vymyslet, čím kolo na zakázku osadit a jak vše sladit, aby to dávalo trochu smysl… Zákazník měl představu o základních věcech a další bylo potřeba vymyslet. Zásadní úkoly tedy byly:

  • nacenit a vymyslet integrování sady Shimano Dura Ace Di2 do rámu, který není připravený pro vnitřní vedení celé sady
  • vymyslet a nacenit zapletená kola
  • vybrat kokpit
  • vybrat měřič watů

Základní požadavky byly dané a mohlo se začít brouzdat internetama…

kolo na zakázku

Rám Specialized Shiv

 

Představu o integrování sady, zejména baterie a B propojky jsem měl a po odsouhlasení ceny za sadu jsem jí následně mohl objednat. Další zásadní položkou byla kola. Vzhledem k tomu, že mělo jít spíše o univerzální set, padl výběr na ZIPP 404 firecrest v plášťovém provedení. Kola i sadu jsme nakoupili v Bikeranch na Krejcárku.

kolo na zakázku

Komponenty na stavbu

 

Měřič výkonu byl záměrně vybraný od Shimana. Kliky by krásně doplnily celou sadu, bohužel aktuálně na konci roku 2018 má Shimano výpadek a kliky Dura Ace v běžné délce 172,5 mm nejsou k dostání jak ve verzi s měřičem výkonu, tak ani v klasické verzi. Alternativně jsme tedy využili slevové akce přímo na stránkách výrobce power2max a objednali verzi na karbonových klikách FSA K-force. Převodníky jsme pak vzali právě ze sady Dura Ace. Na přání zákazníka 53×39 zubů.

kolo na zakázku

Řídítka PRO Missile EVO

 

Kokpit mi zákazník dodal od firmy PRO, opět výhodná akce na zahraničním eshopu. Řídítka kompletně integrují kabeláž, což vypadá skvěle, ale práce s protaháním je celkem náročná. Na mě bylo následně sehnat představec, který k těmto řídítkám přesně pasuje. České zastoupení Shimana nám ho objednávalo z Německa. Kabeláž z řídítek přímo prostupuje do představce, kde dírou vespod vše vylézá ven. 4x Di2 kabel a 2x brzový bovden. Jestliže bylo náročné protahat kabeláž řídítkama, tak protahat následně všechno ještě představcem se dá přirovnat snad jedině k porodu ježka proti srsti 🙂

kolo na zakázku

Nabíjení baterie v půlce stavby kola

 

V první fázi stavby jsem vše poskládal ledabile a kabeláž ani netahal vnitřkem. Šlo totiž o to, dát kolo dohromady, tak aby se dal nastavit posed. Zákazník si kolo odvezl s baterkou připáskovanou k rámu, bez malého převodníku a se vší kabeláží připáskovanou kde se jenom dalo. Fitting pro moje zákazníky provádí zkušený borec Jan Falge alias KOA SQUAD.

kolo na zakázku

Alternativní upevnění baterie Shimano BT-DN110 uvnitř rámu

 

Po nastavení posedu jsem se již mohl pustit do integrace Di2 komponent. První na řadě byla baterie. Originálně se zde dá použít externí baterie přichycená na spodnáí šavli zadní stavby. Jedná se ovšem o starší verzi baterie, která nepodporuje bluetooth a havně ani synchronizované řazení, což je pro toto kolo podstatné. Dalším důvodem byl samozřejmě vzhled a čistý design kola. Jelikož Specialized Shiv v této verzi a velikosti rámu má hodně místa za hlavovou trubkou, rozhodl jsem se baterii umístit sem. Jako kotvící prvek mi posloužily plastové tunely, kterými původně procházely bovdeny od řazení. Do tunelu jsem si směrem od horního hlavového ložiska vyvrtal díru, kterou jsem následně protáhl kabel. Baterku jsem na konci omotal měkým materiálem a na tři silné pásky přichytil k tunelům.

kolo na zakázku

Trošku upravená B propojka Shimano SM-JC41

 

Pro B propojku bylo krásné místo přímo pod středovým složení. V tomto místě je odnímatelná krytka, a pod ní prostor, kam ústí tunely pro bovdeny, které se následně protahují k přehazovačce a přesmykači. Tunelem jsem vedl kabel od baterie a centrální kabel propojující řídící jednotku a B propojku se zbytkem. Vzhledem k tomu, že přímo uprostřed prostoru je insert se závitem pro šroub, tak místa zase až tolik nebylo. B propojku jsem tudíž zbrousil a následně obrousil i přebytečný materiál kolem insertu se závitem. Vyšlo to akorát…

kolo na zakázku

Hlavová podložka polehla integraci držáku řídící jednotky

 

Další úkol spočíval v integraci držáku řídící jednotky do aero podložky v hlavovém složení. Pokud by se toto neudělalo, tak by držák vytvořil velmi nevzhlednou mezeru mezi aero podložkami a to by moje estetické cítění nevstřebalo. Zabředl jsem tedy na dobrou hodinku a půl do řezání, vrtání a broušení… Výsledek mi vyloženě udělal radost, držák s podložkou vypadají, jako kdyby takhle vyjeli rovnou z továrny. Je to sice detail, ale detaily tvoří celek, takže by to bez toho nešlo.

kolo na zakázku

Držák řídící jednotky integrovaný pomocí pilníku a vrtáků do hlavové podložky

 

Zbytek už je víceméně standartní. Ale ještě bych se možná rozepsal o novém bluetooth vysílačí EW-WU111, který nahrazuje staší verzi EW-WU101. Tento zajišťuje bezdrátové spojení mezi kolem a aplikací v telefonu, garminem a dalšími zařízeními. Problém je, že můj iPhone SE z nějakého důvodu s jednotkou nespolupracuje. Po spárování se začal stahovat nový firmware, aby vše následně v 10% spadlo. Výsledek je mrtvý vysílač a i celý řadící systém. Bylo následně nutné přes diagnostickou jednotku obnovit firmware ve vysílači a také odpojit baterii od všech komponentů na kole, aby se systém restartoval. Pro velkou slávu jsem vše zopakoval ještě jednou, abych si ověřil, že to prostě nefunguje…

kolo na zakázku

Watové kliky Power2max FSA K-Force s převodníky Shimano Dura Ace

 

Po komunikaci s techniky v Shimanu jsem byl celkem v klidu, prej je to normální… To byla sice zpráva, která mě osvobodila od dalšího bádání, ale zase jsem tak trochu tušil, že nepotěší zákazníka. Naštěstí na telefonu iPhone X vše fungovalo a tak jsem kolo s velkou slávou mohl předat do rukou budoucího triatlonového mistra.

kolo na zakázku

Kompletní kokpit PRO Missile EVO

 

K takovému kolu se samozřejmě hodí kvalitní omotávka a tak jsem si neodpustil zase jednou použít mojí oblíbenou od Supacaz.

kolo na zakázku

Řadící a brzdové páky Shimano Dura Ace Di2 a moje oblíbená omotávka Supacaz

 

Na přání zákazníka jsem objednal pláště Continental, což je u nás v Bikeranchi tabu, jelikož v podstatě dovážíme do ČR Schwalbe 🙂 takže o tom radši nebudeme moc mluvit…

kolo na zakázku

Z čela dravec, z boku krasavec…

 

Výsledek? Všechny požadavky splněny na 100%, kolo designově ladí a vzhledem k tomu, že byl použit top materiál, tak vše i luxusně funguje. Další cenná zkušenost, zábavná práce a povedené kolo na zakázku…!

Zajímala by vás také stavba kola na zakázku? Nechte si udělat nabídku!

Galerie

[Best_Wordpress_Gallery id=”22″ gal_title=”Kryštof Specialized Shiv”]

Share :
Giant Trinity Advanced PRO – Ultegra Di2
24. 11. 2019
Cervélo P5
30. 10. 2018