Na email mi přišla zpráva s dotazem na stavbu kola. Zákazník měl sice k dispozici rám Trek Émonda SL i tak jsme ale probírali otázku kotouče vs. ráfkové brzdy, galusky vs. pláště a mechanické vs. elektronické řazení.
Zodpovědně říkám, že dnes již doporučuji kotouče. Výhody převažují nad nevýhodami a i když silničáře považuji za větší konzervy než bajkery, tak dobu nezastavíš. Nakonec je to stejně asi dobře a kotoučovky to zválcujou. Každopádně v tomto případě byl k dispozici kvalitní rám na ráfkové brzdy, navíc rovnou osazený brzdami Shimano Dura-Ace, takže i když jsme se shodli na tom, že kotouče by byly lepší, využili jsme dostupný rám.
V úvaze bylo osadit kolo sadou Shimano 105 jakožto “low bugdet” varianta, nebo sadou Shimano Ultegra Di2 a postavit prostě pěkný kolo. Postupem času a na základě průběžných konzultací jsme došli k tomu, že by to mělo být spíše lepší kolo a mělo by udělat radost, takže elektronická Ultegra…
Na pozici kol jsem si vyargumentoval mírné navýšení rozpočtu a nabídnul zapletení kvalitních ráfků IDEA s vylepšenou brzdnou plochou na osvědčených a snad i nesmrtelných nábojích DT Swiss 350. Když už jsme u kol, tak jsem dopředu otestoval, jestli rám pobere 28mm pláště a jestli mu sedí béžový boky. Obojí se potvrdilo, takže jsme vybrali Vittoria Corsa 28 mm para / black.
Jelikož mám rád čistý vzhled a s Di2 si lze pohrát, tak jsem zvolil řídící jednotku do konce řídítek a trochu si pohrál s vrtačkou. Výsledkem jsou pouze dva kabely vedoucí od řídítek. Bovden od přední brzdy a bovden od zadní brzdy, který je společně s Di2 kabelem v bužírce…
Kdo čte moje reporty asi čeká, že budu nakonec velebit omotávku od Supacazu 🙂 změna je ale život, na dílně jsem měl pěknou omotávku Fizik Vento, která designem a barvama naprosto luxusně ladila s rámovou sadou od Treku.
Když jsme u toho ladění, tak Di2 sada od Shimana umožňuje zapojit do systému bluetooth jednotku EW-WU111, která umí propojit Di2 třeba s mobilním telefonem, nebo Garminem. Pokud máte novější páky, tak na jejich vrcholu pod gumovým gripem jsou tzv. D-fly tlačítka. Tato tlačítka umí ovládat třeba řazení, ale mnohem zajímavější je jejich nastavení na ovládání Garminu. Každé tlačítko má tři módy, krátký stisk, dlouhý stisk a rychlý dvojstist. Dohromady máte tedy k dispozici šest akcí, které ovládají Garmin – posunutí obrazovky, start / stop, mapa, výškový profil a to všechno bez toho, aniž by jste museli sundat ruku z řídítek, prostě paráda…