Říkáte si: “Tohle kolo už tady bylo…!?”. No vlastně se pletete, ale na druhou stranu máte tak trochu pravdu 🙂 Děti zkrátka rostou a tatínkové jim pořád dokola dělají radost (a sobě samozřejmě také!). Proto bylo potřeba postavit následovníka RB KID 27,5″…
A když je někdo od mala úchyl na zelenou, tak chce prostě zelenou! 🙂 aneb jak pravila maminka: “Proč si jí to stavěl, vždyť je to stejný kolo jako předtím!?” 😀 jenže my chlapi jsme o krok napřed! Když se totiž žena náhodou zeptá, co je tohle zase za nový kolo, tak jí jednoduše odpálíme hláškou, že je to pořád to samý kolo 🙂 ale to je vyšší level a to se dneska učit nebudeme…
Ale dost lamentování, tohle není to samý kolo! Tohle je zkrátka ultimátní vyladěný lehký zelený juniorský kolo!
Jelikož se už tak trochu známe, tak mi bylo jasný, že budu mít do jistý míry opět volné ruce. Na druhou stranu bylo třeba vymyslet to tak, aby to bylo kvalitní a nestálo to úplný nesmysl.
Jelikož původní kolo bylo 1×11 a doba nám postoupila, Shimano zavedlo novou 12ti rychlostní sadu, tak bylo celkem jasné, že kolo osadíme 1×12 Shimano XT M8100.
Trochu váhání bylo na postu vidlice… Měli jsme dobře nakoupenou Factory Foxku, ale i tak to byl docela randál. Nicméně v porovnání s nákupem RockShox Reba / SID to už nebyl tak zásadní rozdíl a co si budeme povídat, Factory Foxku by na kole chtěl mít asi každej, navíc za dobrou cenu… Je ale jasné, že to nemůže zůstat jen tak, proto jsem ještě sháněl zelený polepy! 🙂
Kola jsme opět zapletli vlastní na nábojích DT Swiss 350 classic boost s ráfky RYDE Trace M23 OS, které jsou velmi lehké a svého času za krásnou výprodejovou cenu. Vzhledem k váze setu, váze jezdce a ceně jsem zvolil špice DT Swiss Revolution 2-1,5-2 mm. Kola jsme obuli do bezdušových plášťů Schwalbe Racing Ralph 29×2.25.
Na pozici kokpitu jsem nacenil několik variant… FSA, Force, BBB, Ritchey, ale nakonec jsme se rozhlodli pro málo využívanou značku MAX1. Nedávno jsem kamarádovi objednával jejich sedlovku a tak vlastně objevil co všechno tato značka nabízí. Jelikož jsme nepotřebovali na kole mít vyloženě fajnovej brand, tak nebylo co řešit, jelikož MAX1 nabízel za nejnižší cenu nejlepší váhu a to rozhodlo… Gripy klasika ESI chunky a sedlo Your Air.
Den před stavbou ještě dorazila sms prosba a úkol dát do zelený i řadící bovden a bovden od lockoutu…
Ještě se sluší dodat, že toto je první verze rámu RB s integrovanou kabeláží. Ve své podstatě nemám nic proti. Byl jsem u začátků integrace a dnes jsme se posunuli tak daleko, že už není ani problém tato kola servisovat. Je ale pravda, že co se týče řadících bovdenů, jsem vždy proto, aby šlo o jeden celek natažený od páky až k šaltru, jinak je to peklo.
Určitě je důležité eliminovat jakékoliv cvakání a bouchání bovdenu / hadice o trubku, proto jsem na vše natáhnul tlumící návlek Jagwire. Ještě jedna zajímavost, RB si samo vyrobilo plastové průchodky a tesnění otvorů pro kabeláž a to prosím na 3D tiskárně… Jako dokážu pochopit, že je dobré mít možnost si tyto drobnosti kdykoliv vyrobit v jakémkoliv množství za krátký čas, ale musím přiznat, že to prostě vypadá hrozně…
Pokud chcete svému děcku nebo sami sobě dopřát zelenou nebo jakkoliv jinak barevnou devětadvácu, tak mě neváhejte kontaktovat a určitě to společně poladíme 🙂